З 2020 року ралі Дакар змінює місце проведення. Після 10 років, проведених на трасах Південної Америки, організатори гонки підписали 5-річний контракт з Саудівською Аравією 42-й Ралі Дакар “Дакар” стартує 5 січня з узбережжя Червоного моря з Джидди.
Перебравшись в Азію, організатори гонки відкривають нову главу в знаменитому ралі-марафоні. В історії “Дакара” багато чудових сторінок, багато з яких написані учасниками заліку вантажівок. У 1979 році, в рік першого старту гонки, вантажівки, що беруть участь в гонці, служили транспортними засобами організаторів і супроводжували учасників. Прийнято вважати, що категорія вантажівок офіційно з’явиться в 1980 році. Три вантажівки Алжирської марки Sonacome M210, керовані алжирськими екіпажами, досягли фінішної межі, зайнявши 1-е, 3-е і 4-е місця. Друге місце в гонці зайняв MAN-вантажівка швидкої допомоги одного з учасників автомобільного заліку.
З тих пір вантажівки завжди привертали увагу шанувальників. Згадуючи хоча б проекти талановитого інженера і гонщика Яна Де Роя. Найпомітнішим з них, мабуть, став двомоторний DAF з двома кабінами. Битва прототипів призвела до того, що вантажівки на «Дакарі» почали розвивати швидкість до 240 кілометрів на годину. Любителям ралі-рейдів відомі кадри з вертольота, зроблені в 1988 році, коли Де Рой-старший на повному ходу обганяє Peugeot лідера автомобільної категорії АРІ Ватанена. Однак після трагічної аварії другого голландського DAF, що сталася в тому ж році, слід посилення правил – прототипи в класифікації вантажівок стають забороненими.
Потім були блискучі перемоги чеха Карела Лопрайса на його Татрі. Багато для дисципліни зробив француз Жорж Гройн, який виступав на Mercedes. Дебют КАМАЗа на Дакарі відбувся в 1991 році. Перша перемога прийшла тільки в 1996 році. Гегемонія росіян повинна була бути порушена низкою змін у правилах класифікації вантажівок. Наприклад, обмеження об’єму двигуна спочатку до 16 літрів (2012 р.), потім до 13 літрів (2019 р.). Але труднощі ніколи не лякали учасників категорії вантажівок. “Дакар-це виклик для тих, хто вирішує, мрія для тих, хто залишиться!”Знамените висловлювання засновника гонки Тьєррі Сабена, мабуть, найкраще описує суть екстремальних ралі-марафонів.
Подивимося, хто з категорії вантажівок вирішив кинути виклик своїм суперникам в цьому році, а для кого перший Дакар на новому континенті залишиться лише мрією.
“КАМАЗ-майстер” виставив на гонку чотири спортивні вантажівки КАМАЗ-43509. Чинний чемпіон “Дакара «Едуард Ніколаєв, переможець ралі» Шовковий шлях-2019” Антон Шибалов, а також Андрій Каргінов і Дмитро Сотников представлять Росію в заліку вантажівок на міжнародних змаганнях. Росіянам належить відстояти чемпіонський титул у складній боротьбі з головними учасниками вантажного заліку: IVECO, TATRA, RENAULT, МАЗ, MAN. Всього в категорії вантажівок візьмуть участь 47 екіпажів.
У Саудівській Аравії одвічний суперник “КАМАЗ-майстра” команда Жерара Де Роя виступить в абсолютно новому складі. Флагманом голландської команди, швидше за все, стане вік Верстейнен (34 роки), що має великий досвід участі в ралі-марафонах. Раніше він виступав на DAF і на капоті Scania. Він дебютував на ралі “Дакар” в 2015 році і зміг фінішувати. Він повторив цей результат у 2016 році. У 2017 році через невдалу поломку двигуна він не зміг дістатися до фінішу «Дакара» в Буенос-Айресі. Останні два роки Верстейнен постійно брав участь у ралі Дюка.