В Україні складаються умови для розвитку технологічного сегмента бізнесу. Західні компанії інвестують у створення локальних виробництв і формують лінії поставок на місцях, відкриваючи українським підприємствам нові ринки збуту. Серед перешкод на цьому шляху: складні бюрократичні процедури і стереотипи самих українців.
Так, ще з 2011 року в Івано-Франківську працює завод Electrolux. З його конвеєра сходять сучасні надвузькі пральні машини, які відповідають усім міжнародним стандартам та ідеально підходять для невеликих українських квартир. Якщо спочатку всі комплектуючі туди завозилися з країн ЄС, то сьогодні 50% собівартості машин припадає на місцевих виробників. При цьому техніка відмінно продається в ЄС, а от в Україні викликає сумніви – покупців бентежить сама маркування made in Ukraine.
Причина такого ставлення – пам’ять про радянську побутову техніку, яка була незручною і часто ламалася. Втім, стереотипи поки сильніші раціональних аргументів. Щоб розібратися в проблемі в Україні навіть запустили платформу «Техно Юкрейн», де проводяться опитування споживачів, а також публікуються статті з успішними прикладами технологічного виробництва в країні. Стимулювати попит на зроблене в Україні, – значить підвищувати інтерес міжнародних компаній до відкриття виробництв, а отже – до інвестуванню в економіку країни. У результаті виграють усі: компанії отримують нові майданчики, країна – гроші, а споживачі – якісні товари.
Автор: Ірина Колесник